επιστήμη

Θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο κατάθλιψης με διψήφια ψηφία; Σηκωθείτε μια ώρα νωρίτερα

Μια περιεκτική νέα γενετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 26 Μαΐου 2021 στο περιοδικό υποδηλώνει ότι το να ξυπνήσετε μία ώρα νωρίτερα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρής κατάθλιψης ενός ατόμου κατά 23%. Jama Ψυχιατρική.

840.000 άτομα που μελετήθηκαν από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο Μπόλντερ και το Broad Institute of Με Και το Χάρβαρντ, που αντιπροσωπεύει μερικά από τα ισχυρότερα στοιχεία ακόμη, ότι η χρονολογία – η τάση ενός ατόμου να κοιμάται σε μια συγκεκριμένη στιγμή – επηρεάζει τον κίνδυνο κατάθλιψης.

Αυτή είναι μια από τις πρώτες μελέτες για τη μέτρηση του ποσού, ή λιγότερων, αλλαγών που απαιτούνται για να επηρεάσουν την ψυχική υγεία.

Καθώς οι άνθρωποι αναδύονται, μετά την επιδημία, από την εργασία και το σχολείο από απόσταση – μια τάση που οδήγησε πολλούς Αλλαγή προγράμματος ύπνου αργότερα– Τα συμπεράσματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις.

“Γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό ότι υπάρχει σχέση μεταξύ ύπνου και διάθεσης, αλλά ένα ερώτημα που συχνά ακούμε από τους γιατρούς είναι: Πόσο νωρίτερα χρειαζόμαστε να κινήσουμε τους ανθρώπους για να δούμε τα οφέλη;” Είπε ο ανώτερος συγγραφέας Celine Vetter, επίκουρος καθηγητής ολοκληρωμένης φυσιολογίας στο CU Boulder. «Διαπιστώσαμε ότι ο ύπνος μία ώρα νωρίτερα σχετίζεται επίσης με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης».

Προηγούμενες μελέτες παρατήρησης έχουν δείξει ότι οι νυχτερινές κουκουβάγιες έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποφέρουν από κατάθλιψη από όσους ξυπνούν νωρίς, ανεξάρτητα από το πόσο καιρό κοιμούνται. Αλλά επειδή οι ίδιες οι διαταραχές της διάθεσης μπορούν να διαταράξουν τον τρόπο ύπνου, οι ερευνητές δυσκολεύτηκαν να καταλάβουν ποια είναι η αιτία.

Άλλες μελέτες έχουν μικρότερα μεγέθη δείγματος, εξαρτώνται από ερωτηματολόγια από την ίδια χρονική στιγμή ή δεν λαμβάνουν υπόψη περιβαλλοντικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τόσο τον χρόνο ύπνου όσο και τη διάθεση, δυνητικά συγχέοντας αποτελέσματα.

READ  Οι οδοντίατροι βλέπουν μια επιδημία ραγισμένων δοντιών. Τι συμβαίνει?

Το 2018, ο σερβιτόρος δημοσίευσε Μια μεγάλη, μακροχρόνια μελέτη 32.000 νοσηλευτές έδειξαν ότι το «πρώιμο ανερχόμενο» ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξει κατάθλιψη κατά 27% κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών, αλλά ξεκίνησε το ερώτημα: τι σημαίνει να σηκωθείτε νωρίς;

Πώς επηρεάζονται τα γονίδια σας όταν ξυπνάτε

Για να καταλάβουμε καθαρά εάν η αλλαγή πριν από τον ύπνο είναι πραγματικά προστατευτική και πόση αλλαγή απαιτείται, ο κύριος συγγραφέας Ias Daghlas στράφηκε από δεδομένα σε δεδομένα DNA Testing Company 23 and I και Biomedical Database UK Biobank. Ο Ντάγκλας στη συνέχεια χρησιμοποίησε μια μέθοδο που ονομάζεται “Mendelian Randomization”, η οποία αξιοποιεί γενετικούς συσχετισμούς για να βοηθήσει στην κατανόηση της αιτίας και του αποτελέσματος.

“Η γενετική μας καθορίζεται κατά τη γέννηση, οπότε ορισμένες προκαταλήψεις που επηρεάζουν άλλους τύπους επιδημιολογικών ερευνών δεν επηρεάζουν τις γενετικές μελέτες”, δήλωσε ο Daghlas, ο οποίος αποφοίτησε τον Μάιο από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Πάνω από 340 κοινές γενετικές παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένων παραλλαγών στα λεγόμενα “γονίδια ρολογιού” PER2, Είναι γνωστό ότι επηρεάζουν τη χρονολογία ενός ατόμου και η γενετική εξηγεί συλλογικά το 12-42% της προτίμησης του χρόνου ύπνου μας.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν γενετικά δεδομένα για αυτούς τους τύπους 850, 000 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων για 85, 000 άτομα που φορούσαν φορετές ύπνου για 7 ημέρες και 250.000 που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο για την προτίμηση ύπνου. Αυτό τους έδωσε μια πιο λεπτή εικόνα, μέχρι την ώρα, πώς επηρεάζεται η διακύμανση των γονιδίων όταν κοιμόμαστε και ξυπνάμε.

Στα μεγαλύτερα από αυτά τα δείγματα, περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων ταυτοποιήθηκαν ως πρωινά lark, το 9% ήταν νυχτερινές κουκουβάγιες και τα υπόλοιπα ήταν στη μέση. Συνολικά, ο μέσος ύπνος ήταν μέση ώρα 3 η ώρα, που σημαίνει ότι πήγαν για ύπνο στις 11 το βράδυ και σηκώθηκαν στις 6 το πρωί

READ  Η αντίστροφη μέτρηση της πρόβας για το φόρεμα προετοιμάζει το στάδιο για την έναρξη του SpaceX Crew Dragon

Έχοντας αυτές τις πληροφορίες στο χέρι, οι ερευνητές στράφηκαν σε ένα διαφορετικό δείγμα που περιελάμβανε γενετικές πληροφορίες, καθώς και ανώνυμα ιατρικά αρχεία και ιατρικές συνταγές και έρευνες σχετικά με τη διάγνωση μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής.

Χρησιμοποιώντας νέες στατιστικές τεχνικές, ρώτησε: Τα άτομα με γενετικές παραλλαγές που προδιαθέτουν να αυξηθούν νωρίς έχουν επίσης χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης;

Η απάντηση είναι σίγουρα ναι.

Το μέσο σημείο του ύπνου κάθε μισή ώρα (μισό μεταξύ του ύπνου και του χρόνου αφύπνισης) συμπίπτει με 23% χαμηλότερο κίνδυνο μείζονος κατάθλιψης.

Με άλλα λόγια, εάν ένα άτομο που συνήθως κοιμάται στις 1 π.μ. αντί να κοιμηθεί τα μεσάνυχτα και κοιμάται την ίδια περίοδο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατά 23%. Εάν κοιμηθούν στις 11 μ.μ., μπορούν να το μειώσουν κατά περίπου 40%.

Δεν είναι σαφές από τη μελέτη ότι τα άτομα που είναι ήδη νωρίς μπορούν να επωφεληθούν από το να ξυπνήσουν νωρίτερα. Αλλά για όσους βρίσκονται στο ενδιάμεσο εύρος ή το βράδυ, θα ήταν χρήσιμο να μετακινηθείτε στον ύπνο νωρίτερα.

Φωτεινές μέρες, κλειδί με σκοτεινές νύχτες

Τι μπορεί να εξηγήσει αυτό το αποτέλεσμα;

Μερικές έρευνες δείχνουν ότι η αύξηση της έκθεσης στο φως κατά τη διάρκεια της ημέρας, την οποία λαμβάνουν οι πρώτοι άνθρωποι, οδηγεί σε μια σειρά ορμονικών επιδράσεων που μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεση.

Άλλοι σημειώνουν ότι το βιολογικό ρολόι ή ο κιρκαδικός ρυθμός, ο οποίος έχει διαφορετικές τάσεις από τους περισσότερους ανθρώπους, μπορεί να είναι απογοητευτικός από μόνος του.

«Ζούμε σε μια κοινωνία που είναι χτισμένη για ανθρώπους το πρωί και οι άνθρωποι το βράδυ συχνά αισθάνονται ότι βρίσκονται συνεχώς σε λάθος θέση με αυτό το κοινωνικό ρολόι», δήλωσε ο Ντάγκλας.

READ  Υπήρχε μια βολίδα στη Δυτική Βιρτζίνια; Το AMS παρέχει λάθος βίντεο! - Κτύπημα

Τόνισε ότι μια μεγάλη τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή είναι απαραίτητη για να καθοριστεί με βεβαιότητα εάν το να κοιμηθείς νωρίς μπορεί να μειώσει την κατάθλιψη. “Αλλά αυτή η μελέτη αλλάζει σίγουρα το βάρος των στοιχείων για να υποστηρίξει την αιτιώδη επίδραση του χρόνου ύπνου στην κατάθλιψη.”

Για όσους θέλουν να στραφούν σε ένα νωρίτερο πρόγραμμα ύπνου, οι σερβιτόροι προτείνουν:

«Κρατήστε τις μέρες σας φωτεινές και τις νύχτες σας σκοτεινές», λέει. “Πάρτε τον πρωινό σας καφέ στη βεράντα. Εάν μπορείτε, περπατήστε ή οδηγήστε με το ποδήλατό σας για να δουλέψετε και μειώστε αυτά τα ηλεκτρονικά το βράδυ.

Παραπομπές: “Γενετικά μεσολάβηση ημερήσιας προτίμησης, χρόνος ύπνου και κίνδυνος μείζονος κατάθλιψης” από τον Iyas Daghlas, BS; Jacqueline M. Lane, PhD; Richa Saxena, PhD και Céline Waiter, PhD, 26 Μαΐου 2021, Jama Ψυχιατρική.
DOI: 10.1001 / jamapsychiatry.2021.0959

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close