Υγεία: Φρούτα, λαχανικά και χωρίς σνακ στα πατατάκια κλειδί για την πρόληψη του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων

Μία μελέτη ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση μεσημεριανού γεύματος με βάση τα φρούτα, λαχανικά για δείπνο και μη σνακ σε αμυλούχα τρόφιμα όπως τραγανή είναι το κλειδί για την αποτροπή του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

Ερευνητές από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Χάρμπιν στην Κίνα έψαχναν συνδέσμους μεταξύ διατροφικών συνηθειών και υγείας μεταξύ περισσότερων από 21.500 Αμερικανών ενηλίκων.

Διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αμυλούχων σνακ μεταξύ των γευμάτων αύξησε τον κίνδυνο θανάτου κατά 50% και τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις κατά 44-57%.

Ωστόσο, η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων σε συγκεκριμένες δίαιτες βοηθά στη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου από διάφορες καταστάσεις.

Τρώγοντας μεσημεριανό γεύμα με βάση τα φρούτα, λαχανικά για δείπνο (όπως η πιατέλα που απεικονίζεται) και όχι σνακ σε αμυλούχα τρόφιμα όπως πατατάκια, σύμφωνα με μια μελέτη

Η ομάδα διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αμυλούχων σνακ (όπως πατατάκια, που απεικονίζεται) μεταξύ των γευμάτων αύξησε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 50 τοις εκατό και τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις κατά 44-57%.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αμυλούχων σνακ (όπως πατατάκια, που απεικονίζεται) μεταξύ των γευμάτων αύξησε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 50% και θανάτου από καρδιακές παθήσεις κατά 44-57%.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον διατροφολόγο Ying Li και τους συναδέλφους του από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο Harbin στο Heilongjiang, τη βορειότερη επαρχία της Κίνας.

Ο καθηγητής Lee είπε: «Οι άνθρωποι ανησυχούν για το τι τρώνε και τι τρώνε.

«Η ομάδα μας προσπάθησε να κατανοήσει καλύτερα τις επιπτώσεις της κατανάλωσης διαφορετικών τροφίμων σε ένα συγκεκριμένο γεύμα.»

Για να γίνει αυτό, η ομάδα ανέλυσε τις δίαιτες 21.503 Αμερικανών ενηλίκων ηλικίας 30+ που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα Εξετάσεων Υγείας και Διατροφής από το 2003–14.

Έκαναν παραπομπές σε αυτά τα δεδομένα με τον Εθνικό Δείκτη Θανάτου των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, λαμβάνοντας υπόψη οποιοδήποτε αριθμό ατόμων που πέθαναν κατά την περίοδο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015 από οποιαδήποτε αιτία – καρκίνο ή καρδιακή νόσο.

Το διατροφικό πρότυπο κάθε ατόμου βαθμολογήθηκε με βάση το χρονοδιάγραμμα των γευμάτων και τα σνακ μεταξύ των γευμάτων. Για παράδειγμα, το πρωινό γεύμα χωρίστηκε σε φρούτα, δυτικές και αμυλούχες επιλογές πρωινού.

Το μεσημεριανό γεύμα χωρίστηκε σε φρούτα, λαχανικά και δυτικά γεύματα, το βραδινό γεύμα χωρίστηκε σε φρούτα, λαχανικά και δυτικά δείπνα, ενώ τα σνακ ήταν με βάση τα σιτηρά, το άμυλο, τα φρούτα ή τα γαλακτοκομικά στη φύση ταξινομήθηκαν.

Τα δυτικά πρωινά χαρακτηρίζονταν από εκλεπτυσμένους κόκκους, όσπρια, πρόσθετα σάκχαρα, στερεά λίπη και κόκκινο κρέας, ενώ τα δυτικά μεσημεριανά γεύματα περιείχαν εκλεπτυσμένους κόκκους, τυριά και αλλαντικά και τα δυτικά δείπνα περιείχαν εκλεπτυσμένους κόκκους, τυρί, στερεά λίπη, σάκχαρα και αυγά.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα δυτικά πρότυπα διατροφής περιλάμβαναν επίσης υψηλότερες αναλογίες λίπους και πρωτεϊνών.

Επιπλέον, υπήρχαν ορισμένα άτομα των οποίων η διατροφή δεν ταιριάζει εύκολα σε αυτά τα συγκεκριμένα πρότυπα διατροφής, και ως εκ τούτου αναλύθηκαν χωριστά ως ομάδα αναφοράς.

Το διατροφικό πρότυπο κάθε ατόμου ταξινομήθηκε με βάση το χρονοδιάγραμμα των γευμάτων και τα σνακ μεταξύ των γευμάτων.  Για παράδειγμα, τα πρωινά γεύματα χωρίστηκαν σε φρουτώδες (π.χ. σταφύλια, εικόνα), δυτικά (εκλεπτυσμένοι κόκκοι, όσπρια, πρόσθετα σάκχαρα, στερεά λίπη και κόκκινο κρέας) και επιλογές αμυλούχου πρωινού.

Το διατροφικό πρότυπο κάθε ατόμου βαθμολογήθηκε με βάση το χρονοδιάγραμμα των γευμάτων και τα σνακ μεταξύ των γευμάτων. Για παράδειγμα, τα πρωινά γεύματα χωρίστηκαν σε φρουτώδες (π.χ. σταφύλια, εικόνα), δυτικά (εκλεπτυσμένοι κόκκοι, όσπρια, πρόσθετα σάκχαρα, στερεά λίπη και κόκκινο κρέας) και επιλογές αμυλούχου πρωινού.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση γεύματος με βάση τα φρούτα συσχετίστηκε με μείωση κατά 34% του κινδύνου θανάτου από καρδιακές παθήσεις.

Αντιθέτως, ένα δυτικό μεσημεριανό γεύμα – το οποίο συνήθως αποτελείται από εκλεπτυσμένους κόκκους, τυριά και αλλαντικά – συσχετίστηκε με αύξηση 44% στην καρδιαγγειακή θνησιμότητα.

Προχωρώντας στο δείπνο, η ομάδα διαπίστωσε ότι ένα βραδινό γεύμα πλούσιο σε λαχανικά συσχετίστηκε με 23% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις και 31% μικρότερη αλλαγή στο θάνατο από οποιαδήποτε άλλη πάθηση.

Εν τω μεταξύ, τα αμυλούχα σνακ, όπως τα πατατάκια, βρέθηκαν να σχετίζονται με σημαντική αύξηση του κινδύνου θνησιμότητας που σχετίζεται με όλες τις αιτίες και τις καρδιακές παθήσεις – 50–52 και 44–57 τοις εκατό, αντίστοιχα.

Η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων σε μια συγκεκριμένη διατροφή βοηθά στη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου από μια ποικιλία καταστάσεων.  Image: Η American Heart Association προτείνει να τρώτε μια διατροφή πλούσια σε διάφορα φρούτα και λαχανικά

Η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων σε μια συγκεκριμένη διατροφή βοηθά στη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου από διάφορες καταστάσεις. Image: Η American Heart Association προτείνει να τρώτε μια διατροφή πλούσια σε διάφορα φρούτα και λαχανικά

“Τα αποτελέσματά μας έδειξαν ότι η ποσότητα και ο χρόνος πρόσληψης μιας ποικιλίας τροφίμων είναι εξίσου σημαντικοί για τη διατήρηση της βέλτιστης υγείας”, δήλωσε ο καθηγητής Lee.

«Οι μελλοντικές διατροφικές οδηγίες και οι παραδοσιακές στρατηγικές μπορούν να ενσωματώσουν τους βέλτιστους χρόνους κατανάλωσης για τα τρόφιμα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας».

Η ομάδα προειδοποίησε ότι τα ευρήματά τους βασίστηκαν σε διατροφικές πληροφορίες που αυτοαναφέρθηκαν από τα άτομα της μελέτης και επομένως θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την προκατάληψη ανάκλησης.

Τα πλήρη ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο Εφημερίδα της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιών.

Η χορτοφαγική δίαιτα μειώνει πραγματικά τη χοληστερόλη σας

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση σχεδόν 50 μελετών, οι φυτικές δίαιτες στην πραγματικότητα μειώνουν τη χοληστερόλη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι χορτοφάγοι τρώνε συνήθως περισσότερα χόρτα, φρούτα και ξηρούς καρπούς, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν χαμηλότερη πρόσληψη κορεσμένου λίπους.

Αυτές οι τροφές είναι φυσικά πλούσιες σε συστατικά όπως διαλυτές ίνες, πρωτεΐνες σόγιας και φυτικές στερόλες (η χοληστερόλη που βρίσκεται στα φυτά), τα οποία μειώνουν τη χοληστερόλη.

Έρευνα με επικεφαλής τον Δρ Yoko Yokoyama του Πανεπιστημίου Keio στο Fujisawa διαπίστωσε ότι οι χορτοφάγοι είχαν 29,2 χιλιοστόγραμμα λιγότερης ολικής χοληστερόλης ανά δεκαδικό (ένα δέκατο του λίτρου) από ό, τι οι κρεατοφάγοι.

Οι χορτοφαγικές δίαιτες μειώνουν τη χοληστερόλη επειδή καταναλώνουν λιγότερο κορεσμένο λίπος, αυξάνοντας την πρόσληψη φυτικών τροφών όπως λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς (εικόνα αποθεμάτων)

Οι χορτοφαγικές δίαιτες μειώνουν τη χοληστερόλη επειδή καταναλώνουν λιγότερο κορεσμένο λίπος, αυξάνοντας την πρόσληψη φυτικών τροφών όπως λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς (εικόνα αποθεμάτων)

Για την αναθεώρηση, οι ερευνητές πήραν μια «χορτοφαγική διατροφή» ως δίαιτα που περιλαμβάνει την κατανάλωση προϊόντων κρέατος λιγότερο από μία φορά κάθε μήνα.

Η κατανάλωση χορτοφαγικής δίαιτας μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη κατά 12,5 χιλιοστόγραμμα ανά εκατοστόλιτρο για όσους τρώνε κρέας.

‘αυτοί’ [individuals] Άτομα που έχουν ακολουθήσει μια χορτοφαγική διατροφή για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να έχουν πιο υγιή σύνθεση του σώματος καθώς και καλύτερη προσκόλληση σε μια χορτοφαγική διατροφή, και τα δύο μπορεί να έχουν επίδραση στα λιπίδια του αίματος, σύμφωνα με ερευνητές που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nutrition Reviews. το χαρτί.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

bijou-social